men gyyyd, sen när blev östermalms-tanterna sååå inne?

När ni hör ordet eller ser en "östermalms-tant," tänker ni vel som jag på en äldre "dam" runt 60+ som inte bär något annat det som liger över 3000-lappen? DVS,
GUCCI, PRADA, LUIS VIUTTON, MAX MARA, DOLCE & GABBANA, är vel något i liknande stil med vi i "arbetarklassens" ZARA.

Dessutom har "östermalms-tanterna" alltid levt i sin egna tid.. De bryr sig inte om vad som är "modernt" utan sålänge det ser propert ut och hängt länge i garderoben funkar det!

Som ni säkert vet, jobbar jag vid kärnan av stureP, och där vimlar en massvis med propra 60+ are som inte köper annat än oxfilé, karlix-rom och andra gourme-produkter! Det gör ju att jag får se det mesta av befolkningen kring såväl schtekarplan som de i förorterna, påväg till tuben..
Under mina ca 12 månader som anställd har jag bara sett samma typ av stil på dessa "östermalms-tanter".. men först nu har jag lagt märke till något..

De är ju riktigtt moderna.. Hela hösten/vintern har ju plågats och kommer att plågas av denna eftertraktade PÄLS-KLÄDSEL!
De är inte många som har råd med de riktigt fina, skräddarsydda modellerna med den ÄKTA VARAN.. förutom ÖSTERMALMS-TANTERNA!





De är dock säkert helt omedvetna om hur många som dreglar efter deras djur-stycken de bär på kropparna och skulle säkert kunna tjäna en rejäl hacka på att sälja dem (inte för att de är i behov av pengar men ändå)..

Nåväl, jag kanske har undskattat det öfre, äldre samhälls-skiktet vad gällande smak på stil.. den håller iallafall den här vintern!!

// J

Kommentarer
Postat av: Anonym

totally love yah

2008-11-27 @ 22:19:43
Postat av: Anonym

Din iakttagelseförmåga och journalistik slår mig med häpnad. Det förvånar mig sannerligen att ett sådant skribent-geni som du, J, hittills inte burit större genomslagskraft! Jag ser gärna att du kontaktar mig för ett eventuellt samarbete (jag är en man med mycket stort inflytande).



Vördnadsfulla hälsningar

A

0703436955

2008-11-27 @ 22:36:14
Postat av: Schtek

Klockers blogg, faktiskt

2008-11-27 @ 22:53:12
Postat av: Anonym

Splendid BLOGG

2008-11-28 @ 10:06:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0