men gyyyd, thank god for these shepherds!

Men gyyyd, jag som drog mig kvar i min schöna sänghalm till sisådär 3-snåret i eftermiddags hade helt undgått att se snöovädret som bolmat upp under dagen..

Och
 detta fick sina konsekvenser.. som en fin avslutning på lovet skulle jag och några få yttest fint utvalda vänner gå på en av stadens stjärnkrogar, på vårt för övrigt rätt så lama lov.
Av vad jag kunnat se genom mitt fönster tidigare av dagen  var det ett väder som inte var utav de kyligaste laget.

Jag beslutade mig för att välja några stövletter ur min höstgarderob, men ack sådant fel val jag gjorde.
Jag insåg så fort jag kom ut att det var sågott som snöstorm ute..
Jag som trott så gott om dessa stövletter, vilka visade sig svika mig. Hur kan man ha så fel? De visade sig redan påvägen mot bussen (taxin var fast i snöstormen) att de inte alls hållde måttet vad gällande utestängande av väta och fukt osv.

Nåväl, väl inne på stjärnkrogen lade jag tankarna om mina våta fossingar åt sidan och fullkomligt njöt av vår delikatessmåltid.

Påvägen hemåt blev jag dock påmind om deras svek. Återigen fick jag uppleva den kyliga och fuktiga känslan av snö som smygit sig in för att beröva mina tår dess värme.

När jag kommit innanför ytterdörren och tagit av mig alla kläder (observera att det är ytterkläderna jag syftar på så inte tankarna skenar iväg nu) lade jag genast tankarna på mina illröda fossingar som fullkomligt skrek av kyla, de var illröda o kliade som en enbärsbuskes barr kliar mot en arm!

Min första tanke var att jag skulle göra iordning ett fotbad men för att bespara såväl tid som kraft kom jag på en annan briljant idé. Jag har nämligen fått ett bar ulltofflor i julklapp som denna dag fick känna sig extra uppskattade.



(They are sooo much hotter IRL, u know, i have a special design)

Jag drog på mig de ulliga tofflorna och de gjorde mig en tjänst på nolltid.

Jag måste bara säga, thank god (or should i thank santa) for these shepherds!
/Joooos

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0