men gyyyd äntligen jyyletider

men gyyyd, det e juletider och det börjar nalkas JULBORD!

Äntligen har temperatyyren sjyynkigt och man kan klä sig o tjocka burriga kläder och slipper lägga tankarna på beachbodyn som ska synas i thigta fodralklänningar! (egentligen föredrar jag det varmare klimatet på de lägre breddgraderna strosandes längs stränderna och nattpromenader i fodralklänning, men jag skriver å Hilde-med-bade-dyrets vägnar)

nåja, åter till julbordet...
efter flera månaders av fastan (av julemat dvs) är domedagen snart kommen och på lördag får jag äta mig go och glad på riktigt julemat!!
Inom mina familjetraditioner äter vi julbord på värmdö en gång om året då mina farföräldrar är hemma från spaninen ett tag innan julen och detta  samt julen och alla andra släktingar ska såklart firas med en festmåltid!
Jag har tidigare år hoppat över frukosten på denna högtidsdag (för hilde skulle denna dagen säkert vara "årets höjdpunkt") och detta har lett till att jag vrålhungrig och att jag  fullkomligt kastat mig över julbordet....

soo last year



I år ska jag dock ha en annan taktik, jag ska börja smått så jag orkar mer... jag har tyvär en tendens att få magont då jag kastar i mig mat på tom mage.. 
Det blir nog helgens höjdpunkt, om inget annat festligt dyker upp.. 

P.s jag hoppas ni inte tar mig för en tjockis nu... och det e ju faktist insidan som räknas!

/J as usual
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0