men gyyyd, må vi fortsätta hoppas på en rasist-fri-generation!

men gyyyd, det var något brutalt jag förträngde som jag återfunnit!

Som jag bäst satt och lekte med min telefon kom jag in på fotoalbumet.
Bilden jag såg gjorde mig chockerad och väckte de starka känslorna jag som så många andra av mina kamrater fick då vi såg den..
Då jag och mina klasskamrater går en mediainriktad linje fick vi läsa gamla tidnigar ända sedan 20-tal..  Dagens lekar och underhållnigar i våra dagstidningar innehåller allt mellan sudoko till serier men icke något sådant som vi fann!!



Ni som förmodligen inte är så skarpsynta som jag är kan jag säga er att det på flera ställen i texten på bilden ovan står "neger, neger och åter neger". Detta är brutalt.. det förvånar mig att ord som faktist har varit tillåtna så som negerboll förbjudits men inte detta.

Jag vill bara poängtera och att ni alla ska observera detta, för visst vill vi alla börja det nya året och hoppas på en fortsatt generation fri från rasistiska påhopp och andra illegala handlingar?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0